fbpx

W Body

Yoga na dobry sen

yoga na dobry sen

Chyba żadnym odkryciem nie będzie, jeśli na początku ustalimy, że sen w życiu każdego człowieka jest ważny. Bardzo ważny! Zdrowy i regularny sen wspiera układ nerwowy, poprawia koncentrację, wspomaga kontrolowanie wagi, ma również dobry wpływ na seks. Warto dlatego zainteresować się tematem snu i przestrzegać podstawowych zaleceń z nim związanych.

Aby lepiej się wysypiać, warto na początku zwrócić uwagę na kilka podstawowych zasad:

  1. Zaplanuj regularne pory snu – chodź spać i wstawaj o tej samej godzinie, bez względu na to, czy to weekend, czy nie. Twój organizm potrzebuje regularności w tej materii.
  2. Godzinę, a najlepiej dwie przed pójściem spać przejdź w tryb offline. Wyłącz telefon, komputer i telewizor. Skup się na książce, medytacji, pisaniu dziennika, planowaniu kolejnego dnia czy po prostu spędzeniu czasu z najbliższymi.
  3. Pamiętaj o kolacji około 2 godziny przed spaniem, przygotuj wartościowy posiłek który zaspokoi Twój głód, unikaj jednak tłustego jedzenia wieczorem.
  4. Przewietrz swoją sypialnię przed snem, najlepiej jeśli obniżysz temperaturę w pomieszczeniu do 18-20°C, zasłoń okna lub zainwestuj w opaskę na oczy, używaj tylko delikatnego, miękkiego światła.
  5. Ćwicz regularnie – w ciągu dnia lub chociaż przed snem, wykonuj wyciszające ćwiczenia. Możesz skorzystać z naszych propozycji bardzo prostych rozciągająco-odprężających pozycji.

Zacznij od pozycji dziecka, czyli usiądź na stopach, złącz duże palce i rozsuń kolana, skłoń się ku ziemi dotykając czołem podłogi lub maty oraz wyciągnij wyprostowane ręce. Pozostań w tej pozycji na kilka oddechów.

Przejdź do pozycji psa z głową w dół, postaraj się położyć pięty na macie. Jeśli nie możesz, pouginaj kolana na zmianę rozciągając tyły nóg. Głowę puść luźno i patrz na swoje stopy. Pozostań na kilka oddechów.

Zegnij kolana i połóż je na macie, biodra trzymaj uniesione, wyciągnij ręce do przodu. Przełóż lewą rękę pod prawym ramieniem i wyciągnij ją jak najdalej. Głowę oprzyj na macie i pozostań na parę oddechów. Powtórz pozycję na drugą stronę.

Połóż się na plecach i przyciągnij nogi do brzucha, przytul je do siebie. Możesz wykonać klika okrężnych ruchów złączonymi kolanami, żeby rozluźnić odcinek lędźwiowy. Następnie połóż luźno nogi w lekkim rozkroku, ręce odłóż wzdłuż ciała odwracając wnętrze dłoni w stronę sufitu i zrelaksuj się. Postaraj się skupić tylko na oddechu, żeby wejść w stan pełnego odprężenia i wyciszenia.

Już taka krótka sesja ćwiczeń rozciągających powinna uspokoić Twoje myśli i nerwy oraz pozytywnie wpłynąć na jakość Twojego snu. Zadbaj o pozostałe elementy, o których wcześniej przeczytałaś i śpij dobrze!

Share Tweet Pin It +1
Poprzedni postNaturalne wsparcie ciała i głowy
Następny postPrzez nos do serca - magia olejków eterycznych